Тема роботи: Методи асоціативного запису інформації. Створення та редагування інтелект-карт засобами локальних та мережевих ресурсів.
Мета виконання: ознайомитись із особливостями класифікації ідей та ухвалення рішень в ході наукових досліджень з використанням технології майдмепінгу; навчитись створювати та редагувати інтелект-карти засобами локальних та мережевих ресурсів, а також візуалізувати та структурувати інформацію для презентації наукових проектів за допомогою інтелектуальних карт.Завдання для самостійної роботи
Навести три приклади використання інтелектуальних карт в науково-дослідній роботі із спеціальності, за якою навчаєтесь та описати ресурси, в яких вони були створені (опис виконати у блозі).
Використовуючи ресурси Інтернет ознайомитись із правилами побудови інтелектуальних карт за вимогами Е. Бьюзена та візуалізувати їх засобами безкоштовного локального програмного забезпечення (створити інтелектуальну карту). В процесі створення максимально застосувати функціональні інструменти програми (форматування, колір, графіку тощо) та зберегти інтелект-карту в декількох форматах (завдання виконати у програмі Freemind, яку Ви можете скачати у Google Класі).
За допомогою он-лайн ресурсу створити інтелектуальну карту (https://www.mindomo.com/) до наукового вебпроєкту (в подальшому створити ще одну кнопку у вебпроєкті і підключити карту до неї). https://www.mindomo.com/mindmap/8c6778de72c04fb1a17505f08ce2580b
Вимоги. Інтелектуальна карта повинна мати структуровані інтерактивні гілки, на кожній з яких має бути розміщено тематичне зображення, гіперпосилання на Інтернет-ресурс, відформатовано текст та встановлено відповідні асоціативні зв’язки.
Питання для контролю й самоперевірки
Що розуміють під поняттям «інтелектуальна карта»? Інтелект-карта (карта думок, ментальна карта, карта пам'яті, карта розуму (англ. mind-maps) – графічне відображення процесів багатомірного мислення, як найбільш природній спосіб інтелектуальної діяльності людини.
Інтелект-карта – потужний візуальний метод, який надає універсальний ключ до розкриття інтелектуального потенціалу кожної особистості незалежно від віку.Що розуміють під поняттям «майндмеппінг»? Майндмеппінг (mindmapping) – це зручна та ефективна техніка візуалізації мислення і альтернативного запису.
Якою є концепція реалізації інтелект-карт? Інтелект-карти є активним засобом створення презентацій до виступів. Оскільки мозок людини сприймає як вербальну (мову), так і невербальну (образи, символи) інформацію, а інтеграція представлення інформації зазначеними способами дозволяє зберігати активну увагу слухачів доволі довго – майндмеппінг визначили необхідним засобом доповнення інформаційного впливу у процесі підготовки наукових доповідей.
Тобто, підготовка конференцій, семінарів та інших інформаційно-дискусійних видів навчально-наукової діяльності буде більшою мірою ефективною в аспекті обговорення за умови вимоги обов’язковості презентації до доповіді кожного інформатора.
Перерахуйте основні правила побудови інтелектуальних карт за Бьюзеном. : концентрація уваги на центральному образі; інтенсивне використання графічних образів; робота як мінімум з трьома і більше кольорами; об’ємне зображення (передусім за рахунок опуклих букв і псевдотривимірної графіки); часте варіювання розмірів букв (шрифтів), товщини ліній і масштабу графіки; використання стрілок для підкреслення зв’язків між елементами карти; кодування інформації та винахід абревіатур; строгий принцип «одне ключове слово на кожну лінію»; використання ключових слів над асоціативними лініями; використання номерної послідовності у викладі думок.
Назвіть переваги застосування інтелект-карт в освітньому процесі та науково-дослідній діяльності. Розглянемо переваги застосування інтелект-карт в освітньому процесі та науково-дослідній діяльності:
1. Інтелект-карта допомагає реалізувати один із найважливіших принципів педагогіки – принцип наочності. Вона дає змогу охопити все одним поглядом, так як блок-схема демонструє все найвагоміше в асоціативних порівняннях та зв’язках.
2. Принцип побудови інтелект-карт доцільно використовувати на етапах підведення підсумків. Узагальнення даних з теми дослідження відображається на одному зображенні, вся навчальна/наукова інформація трансформується в асоціативні зв’язки навчальних/наукових понять.
3. Інтелект-карту можна будувати в процесі конспектування великих за об’ємом тем – замість довгих конспектів та витрат часу для запису матеріалів користувач формує лише одну блок-схему.
4. Метод майндмеппінгу спрямований на розвиток творчого, критичного мислення, логіки та вміння згортати весь науковий матеріал до самого найважливішого, підвищує якість та інтенсивність праці, тренує пам’ять, концентрацію уваги тощо. 5. За допомогою інтелект-карт, їх графічної привабливості, візуального представлення великих обсягів наукової інформації процес генерації ідей стає більш швидким, ефективним та продуктивним.
Немає коментарів:
Дописати коментар