Лабораторна робота № 5
Тема роботи: Засоби збереження соціальних закладок. Робота з хмарою тегів. Створення віртуальної інтерактивної дошки.
Мета виконання: ознайомитись із основними поняттями та характеристикою основних етапів систематизації інформації; проаналізувати та визначити методику систематизації матеріалів та Інтернет-ресурсів наукових досліджень засобами систем збереження посилань; навчитись візуально представляти списки основних категорій за тематикою наукових досліджень з використанням мережевих ресурсів; вдосконалити навички впорядкування та систематизації контенту наукових досліджень за допомогою віртуальних інтерактивних дошок.
Завдання для самостійної роботи
Завдання 1. В обраній самостійно або запропонованій викладачем системі збереження нотаток (посилань, закладок) виконати наступне (https://keep.google.com/):
зареєструватись в онлайн-ресурсі;
створити п’ять нотаток (закладок) на онлайн-джерела, які мають відповідати концепції продуманого та розробленого на попередній лабораторній роботі наукового апарату дослідження;
надати всім нотаткам одну або декілька правильних міток, які необхідно сформулювати таким чином, щоб вони чітко описували тематику сайта, який додається до закладок для організації на сайті ефективного пошуку;
налаштувати спільний доступ до власної системи збереження нотаток для трьох одногрупників;
створіть скриншот виконаного завдання (перейдіть за посиланням https://app.prntscr.com/uk/download.html, завантажте та установіть на власний комп'ютер програму Lightshot) та додайте його до Google Класу у розділі "Ваша робота" (Файл та оберіть ваш скриншот, який ви зберегли на Вашому ПК).
Завдання 2. В онлайн-ресурсі https://wordart.com створити інтерактивну хмару слів:
Наукового апарату дослідження, який було розроблено на попередній лабораторній роботі за такими вимогами:
хмара тегів має складатись з таких слів: тема, мета, об’єкт, предмет, гіпотеза, завдання (див. приклад 1);
кожне слово хмари має бути виділене певним кольором та розміром шрифта;
застосувати до хмари відповідну тематичну форму представлення;
усі слова хмари тегів мають бути гіперпосиланнями на документ Google, який має містити опис цього слова (Google-документ з описом має з’являтись у новому вікні);
ознайомитись з командами, опціями та кнопками онлайн-ресурсу WordArt.com для редагування та форматування хмари слів;
зберегти створену хмару слів у власному електронному кабінеті з назвою «Науковий апарат»;
приєднати (вбудувати) створену хмару слів до власного блогу та прикріпити посилання у Google Класі у розділі "Ваша робота" (Посилання).
Створити інтерактивну хмару слів, яка складається з прізвищ відомих науковців, роботи яких присвячені тематиці вашої магістерської роботи (див. приклад 2). Дотриматись вимог відповідно до п.1. Кожне прізвище – гіперпосилання на статтю науковця.
https://wordart.com/ktjexaglbr9f/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%86%D1%96
Завдання 3. В обраному самостійно або запропонованому викладачем онлайн-ресурсі створити віртуальну інтерактивну дошку (див. приклад 3) до наукового проєкту.
https://padlet.com/innakabak6/d4h0lof9p1kqwyhm
Питання для контролю й самоперевірки
Що розуміють під поняттям «систематизація інформації»? Систематизація інформації – один з важливіших етапів технологічного процесу опрацювання джерел інформації. Це складний інтелектуальний процес, від якого, зрештою, залежить ефективність довідково-бібліографічного, інформаційного та наукового супроводження дослідження.
Кого називають систематизатором? систематизатор – це людина, яка систематизує що-небудь.
Охарактеризувати діяльність систематизатора. Саме правильність і чіткість визначення систематизатором основної теми документа, його професійне вміння виокремити найважливіші аспекти, всебічно відобразити певні поняття і проблеми безпосередньо зумовлює релевантність пошуку інформації в глобальній мережі. У процесі роботи систематизатор аналізує зміст джерела інформації з метою детального його розкриття і виявлення у ньому найголовніших, з наукової точки зору, аспектів. Тому, в сучасних умовах розвитку цифрових технологій так важливо використовувати в науково-дослідній роботі прогресивні методики і застосовувати сучасні засоби автоматизації та систематизації ресурсів.
Створення та застосування електронного каталогу для перевірки, уточнення класифікаційного рішення, з’ясування питань розмежування понять і дублювання, для самоконтролю – дуже зручно і доцільно, а часу на цей процес систематизатор використовує значно менше, ніж на перегляд відповідних карток у електронних наукових бібліотеках.
Охарактеризувати основні етапи систематизації. Перший етап почався в далекій давнині й завершився до початку ХХ ст. Це етап виникнення й розвитку системних ідей, які складалися в практичній і пізнавальній діяльності людей, шліфувалися філософією, носили розрізнений характер. Виникали й оформлялися окремі ідеї й поняття. Нерідко вони являли собою спонтанні інтуїтивні відкриття тих або інших видатних учених, філософів і мислителів.
Другий етап розгортається з початку минулого століття до його середини, коли відбувається теоретизація системних ідей, формування перших системних теорій, широке поширення системності в усі галузі знання, освоєння їхніми системними ідеями. Системність перетворюється в наукове знання про системи, оформляється як інструмент пізнавальної діяльності.
Третій етап характеризується тим, що відбувається перетворення системності в метод наукових досліджень, аналітичної діяльності. Він розгортається із другої половини 50-х років і збігається з початком науково-технічної революції, що максимально використовувала процес систематизації для наукових відкриттів, здійснення технологічних розробок. Системність до кінця ХХ ст. стає загальним світоглядом, що використовують фахівці всіх галузей.
Що розуміють під поняттям «засоби збереження соціальних закладок»? – це онлайн сервіси, що забезпечують користувачам можливість зберігати, змінювати та ділитися закладками веб-ресурсів. Закладка – це обране, корисне Інтернет-посилання на веб-сайт, статтю або файл в мережі Інтернет, яке зберігається в браузері.
Що розуміють під поняттям «хмара тегів»? – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати інформацію у більш наочний спосіб, що сприяє швидкому її запам'ятовуванню.
Немає коментарів:
Дописати коментар